Apple kategorycznie wyklucza taką możliwość. W przeciwieństwie do Spotify, Apple Music nie będzie mieć darmowej wersji z reklamami. Jako powód Apple podał między innymi, że nie leży to w interesie artysty.
Użytkownicy Spotify maja wybór, sami decydują się na bezpłatne finansowane z reklam Spotify Free lub mogą wybrać płatna wersje Spotify Premium. W Amazon jest też zróżnicowanie. Teraz jednak Apple wyjaśniło, że usługę Apple Music będzie można używać tylko za opłatą.
Apple wyraźnie odrzuca darmowa wersje Apple Music
W szczególności oświadczenie to zostało złożone przez Elean Segal, globalnego starszego dyrektora wydawnictwa muzycznego, a tym samym menedżera Apple odpowiedzialnego za globalne publikacje muzyczne. Menedżer Apple złożył oświadczenie w ankiecie przed brytyjską komisją ds.
Technologii cyfrowych, kultury, mediów i sportu na temat ekonomicznej opłacalności usług przesyłania strumieniowego. W tym kontekście przedstawiciele Apple, Amazon i Spotify zostali zapytani o koszty abonamentu ich ofert oraz o opinię na temat bezpłatnych taryf.
Podczas gdy Spotify i Amazon – jak wspomniano – oferują bezpłatne opcje muzyczne, Segal odpowiedział, że bezpłatna opcja Apple Music nie wygeneruje wystarczających przychodów, aby wspierać zdrowy ogólny ekosystem, a także narusza podstawowe wartości Apple w zakresie ochrony danych.
via musically