Facebook i Instagram chcą nakłonić użytkowników do śledzenia, aby otrzymywać usługi „za darmo”

Facebook i Instagram przeciw funkcji App Tracking Transparency

Apple zaprezentował iOS 14.5 w zeszłym tygodniu, który pochodzi z długo oczekiwanej funkcji App Tracking Transparency (ATT). Nowy środek ochrony prywatności ma na celu uniemożliwienie śledzenia użytkowników w aplikacjach i witrynach internetowych. Od momentu ogłoszenia funkcji, Facebook narzekał na wpływ, jaki będzie ona miała na jego model biznesowy. Teraz, firma zachęca użytkowników do włączenia śledzenia, jeśli chcą pomóc utrzymać Facebook i Instagram ” za darmo”.

Facebook i Instagram chcą nakłonić użytkowników do śledzenia

Znaczna część modelu biznesowego Facebooka opiera się na sprzedaży reklam w jego aplikacjach i usługach. Na przykład, firmy mogą korzystać z działalności reklamowej Facebooka, aby kierować reklamy do konkretnych klientów lub grup demograficznych. Jednak na iOS 14.5, jeśli użytkownicy zdecydują się wyłączyć śledzenie, Facebook będzie miał mniej danych, aby dostarczyć te spersonalizowane reklamy do użytkowników.

Aktualizacja została udostępniona publicznie w zeszłym tygodniu, a każdego dnia coraz więcej aplikacji zaczyna wyświetlać informacje ATT dla użytkowników. Jak Twitter użytkownik Ashkan Soltani odkrył, Facebook dodaje notatkę informacyjna z prośbą, aby nie włączyć śledzenie, aby pomóc utrzymać „Facebook za darmo”.

Twitter

Mit dem Laden des Tweets akzeptieren Sie die Datenschutzerklärung von Twitter.
Mehr erfahren

Inhalt laden

Informacja będzie wprowadzana krok po kroku do większej liczby użytkowników w najbliższych dniach i tygodniach, więc nie wszyscy zobaczą ją od razu. .

ATT został wydany jako część aktualizacji iOS 14.5, która wprowadza inne godne uwagi funkcje, w tym możliwość odblokowania iPhone’a za pomocą Apple Watch, duże zmiany w Podcastach i wiele więcej.

via macrumors

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *