macOS Big Sur: aktualizacja Maca do bez wystarczającej ilości miejsca może spowodować utratę danych

macOS Big Sur został oficjalnie wydany dla wszystkich użytkowników w tym roku i od tego czasu Apple wydał aktualizacje z poprawkami błędów i ogólnymi ulepszeniami. Jednak, jak donosi Mr. Macintosh, Big Sur nadal ma poważny problem, który może spowodować utratę danych, gdy użytkownicy próbują uaktualnić Maca do najnowszej wersji systemu operacyjnego bez wystarczającej ilości wolnego miejsca.

macOS Big Sur

Aktualizacja Maca do bez wystarczającej ilości miejsca może spowodować utratę danych

Mr. Macintosh stwierdził, że instalator macOS Big Sur nie sprawdza, czy w pamięci wewnętrznej komputera Mac jest wystarczająco dużo wolnego miejsca. Gdy system inicjuje proces aktualizacji, komputer Mac przestaje odpowiadać, a dane mogą zostać trwale uszkodzone.

Apple twierdzi, że uaktualnienie do macOS Big Sur po raz pierwszy wymaga co najmniej 35,5 GB dostępnej pamięci – i nie obejmuje to instalatora 13 GB macOS Big Sur. Niestety, nawet jeśli Twój Mac nie ma 35,5 GB wolnego miejsca, macOS spróbuje zainstalować aktualizację Big Sur i wtedy użytkownicy mogą stracić wszystkie swoje dane.

Wydaje się, że proces aktualizacji przebiega idealnie, ale pod koniec instalacji użytkownicy otrzymują następujący komunikat:

Wystąpił błąd podczas przygotowywania aktualizacji oprogramowania.

Od tego momentu Mac nie będzie się już uruchamiał. Mr. Macintosh był w stanie potwierdzić, że ten błąd dotyczy instalatora macOS Big Sur 11.2, a nawet instalatora beta systemu macOS Big Sur 11.3. Jednocześnie nie ma to wpływu na aktualizacje OTA z jednej instalacji Big Sur do drugiej (na przykład aktualizacja z macOS 11.1 do macOS 11.2).

Jeśli masz kopię zapasową danych, możesz po prostu wymazać cały dysk i ponownie zainstalować system macOS. Jednak odzyskanie danych bez kopii zapasowej może być bardzo trudne.

Po włączeniu funkcji FileVault musisz podłączyć komputer Mac do innego komputera Mac w trybie dysku docelowego, aby odzyskać pliki. Jeśli funkcja FileVault nie została włączona na komputerze Mac, możesz spróbować usunąć niektóre pliki za pomocą aplikacji Terminal w trybie odzyskiwania systemu macOS, co pozwoli systemowi macOS na pomyślne zakończenie procesu aktualizacji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *