288

Apple ogłosił wczoraj wieczorem wyniki kwartalne za I kwartał 2021 r. Z rekordową sprzedażą 111,4 miliardów dolarów i 28,76 miliardami dolarów zysków, są one więcej niż imponujące. Nigdy wcześniej Apple nie było w stanie przedstawić lepszego raportu rocznego. Wszystkie kategorie produktów odnotowały dwucyfrowy wzrost rok do roku.
Po ogłoszeniu tych danych CEO Apple, Tim Cook i dyrektor finansowy Apple, Luca Maestri, wygłosili interesujące oświadczenia podczas telekonferencji.
Najważniejsze fakty dotyczące kwartalnych danych Apple za 1 kwartał 2021
- Tim Cook dziękuje wszystkim pracownikom. Tylko w ten sposób ten sukces był możliwy
- Apple ma zainstalowaną bazę 1,6 miliarda aktywnych urządzeń na całym świecie
- Sprzedaż iPhone’a wzrosła o 17 procent
- Modele iPhone’a 12 są bardzo popularne
- ponad 1 miliard aktywnych iPhone’ów w obiegu
- Sprzedaż iPadów wzrosła o 41 procent
- Sprzedaż komputerów Mac wzrosła o 21 procent
- Popyt na iPada Air i M1-Mac jest bardzo wysoki
- Apple pracuje nad usprawnieniem nauki za pomocą iPada
- Artykuły do noszenia, dom i akcesoria ze wzrostem sprzedaży o 30 procent
- Apple Watch, AirPods i HomePod mini z rekordową sprzedażą
- Usługi Apple wygenerowały 15,8 miliardów dolarów przychodów. Nowy rekord.
- Apple podkreśla wprowadzenie programu App Store Small Business Program (tylko 15 procent darowizny dla Apple)
- Liczba połączeń FaceTime w okresie świątecznym osiągnęła rekordowy poziom
- Apple podkreśla zaangażowanie w walkę z rasizmem (inwestycja 100 milionów dolarów w różne środki)
- Nowa akademia programistów Apple w Detroit, aby pomóc programistom
- Pracownicy przekazali 600 milionów dolarów i zapewnili ponad 1,6 miliona godzin spotkań towarzyskich od czasu rozpoczęcia programu Apple Giving
- Marża wyniosła 39,8 w I kwartale 2021 r
- iPhone 12 ze wskaźnikiem satysfakcji klientów na poziomie 98 procent
- TV +, Arcade, News +, Card, Fitness +, Apple One otrzymują nowe treści i są bardzo poszukiwane
- Apple zarządza 620 milionami subskrypcji, co oznacza wzrost o 140 milionów rok do roku
- 90 procent sklepów akceptuje Apple Pay
- 75 procent kupujących Apple Watch to nowi klienci Apple Watch
- Mac ma wskaźnik zadowolenia klientów na poziomie 93 procent, a iPad 94 procent
- 50 procent kupujących Maca i iPada to nowi klienci