Netflix opublikował swój roczny raport za czwarty kwartał i korzysta z okazji, aby pokazać, że popularne filmy i seriale dały dostawcy transmisji strumieniowej nowy rekord użytkowników pod koniec 2020 roku. W międzyczasie Netflix ma ponad 200 milionów płatnych abonentów pomimo wzmożonej konkurencji.
Netflix ma ponad 200 milionów użytkowników
Netflix może pochwalić się imponującym kwartałem. Liczba płacących abonentów wzrosła w czwartym kwartale o 8,5 mln do 203,66 mln. W zeszłym roku platforma streamingowa zdobyła ponad 36 milionów subskrybentów.
Całkowite przychody wzrosły z 6,4 mld USD do 6,6 mld USD w czwartym kwartale w porównaniu z trzecim kwartałem. Tutaj Netflix był w stanie zarezerwować zysk w wysokości 542 milionów dolarów. W trzecim kwartale było to nadal 790 milionów dolarów. Ogólnie rzecz biorąc, Netflix osiągnął sprzedaż w wysokości 25 miliardów dolarów i zysk w wysokości 2,8 miliarda dolarów w 2020 roku.
Netflix jest optymistą, że ostatnie podwyżki cen nie zniechęcą klientów. Firma chce zatrzymać swoich klientów dzięki rozbudowanemu programowi. Oprócz nowych wewnętrznych seriali telewizyjnych coraz większą rolę w strategii odgrywają filmy. Netflix ma zaplanowanych na ten rok kolejnych 70 tytułów.
W bieżącym kwartale usługa wideo planuje pozyskać 6 milionów dodatkowych abonentów na całym świecie. Netflix dąży do sprzedaży w wysokości 7,1 miliarda dolarów i zysku w wysokości około 1,4 miliarda dolarów.